Monday, December 1, 2008

Umpama Anjing Menyalak Bukit


Kesian jugak kat mangkuk sekor ni. Dah orang tak suka. Pengikut-pengikut sendiri pulak dah tak hormat dan tak nak dengar cakap dia. Terbaru dia menyalak lagi suruh selaraskan harga barang dengan harga minyak. Rasanya benda ni dah lama berbunyi sejak harga minyak mula-mula diturunkan. Tapi tak ada hasil pun.


Kesian kat ngko ni Pak Lah. Tido je la puas-puas. Rumah kata pergi, kubur kata mari. Cuci tangan je dalam bidang politik ni. Ajak Mahathir pergi masjid buat amal ibadat sebelum bala menimpa. Hari-hari asyik dok makan sumpah seranah rakyat. Ngko umpama orang bodoh yang memperbodohkan diri sendiri dan dipandang lebih bodoh dan hodoh oleh rakyat.


Sampai bila ngko nak menipu? Ngko dengan menantu ngko tak cukup lagi ke kumpul harta dengan hasil penipuan? Ngko tak sedar ke yang diri ngko sedang menuju jahanam!


Takde sape-sape pun dah yang nak dengar cakap ngko. Sudah la Pak lah oi.. Ko tak payah pening kepala nak cari idea untuk menipu rakyat lagi. Ngko bagi pakatan Rakyat memerintah, pasti Malaysia maju dan lebih maju.

No comments: