Tuesday, December 2, 2008

Kenapa Soi Lek Bersuara

Kehadiran Chua Soi Lek selepas isu seks ganas memang sangat tidak disukai oleh beberapa pemimpin UMNO bengap. Ini kerana mamat ni dah pun menarik diri dan meletak jawatan bila rakaman aksi seks beliau tersebar. Tetapi disebabkan ketakutan UMNO pada Pakatan Rakyat, ada pemimpin-pemimpin bodoh dalam BE END memanggil mamat ni semula untuk meraih undi penyokongnya.

Tentang ketuanan Melayu yang dipertikaikan oleh mamat ni kalau diikutkan maksud sebenarnya ialah ketuanan UMNO yang bodoh. Ini kerana UMNO menggunakan ayat-ayat bangang untuk menipu. UMNO yang sejak azali memperbodohkan rakyat menggunakan ayat-ayat pelindung seperti subsidi, ketuanan, kerana rakyat, agama, kaum dan fakta-fakta sejarah.

Kita dapat perhatikan parti BE END yang dipimpin oleh genius-genius dalam bidang penipuan sanggup berbuat apa saja untuk mendapat kuasa dan duit. Jadi, Soi Lek mula mempertikaikan ketuanan UMNO kerana mula rasa ditindas dan kaumnya tidak diberi kepentingan. Malah sewaktu rakaman seks ganas beliau tersebar, mamat ni dilanyak cukup-cukup oleh BE END dan kroni-kroni Media Massa BE END. Dari pemerhatian saya, jika perkara ini berlanjutan pasti MCA dan gerakan akan menyertai Pakatan Rakyat.

Parti-pari komponen seperti PPP, MCA dan Gerakan sememangnya teramat berminat menyertai Pakatan Rakyat. Tetapi disebabkan rahsia pemimpin-pemimpin parti komponen tersebut dipegang oleh BE END, jadi ia menjadi faktor penghalang untuk meneruskan agenda mereka. Seperti yang kita sedia maklum, BE END adalah sebuah parti bangsat yang mengamalkan dasar kuku besi dalam apa perkara sekali pun.

No comments: